4.1. Conținut
4.1.1.
Platforma Drum Bun are drept scop informarea Utilizatorilor cu privire la situația vehiculelor acestora din punct de vedere al valabilității ITP, poliței de asigurare, rovinietei, precum și o serie de servicii necesare pentru a călători în siguranță. Compania oferă de asemenea în calitate de intermediar o gamă largă de servicii de asigurări, utilizând mijloace electronice pentru: asigurarea RCA, achiziționare rovinietă, verificare rovinietă, achitare taxă Pod Fetești, verificare ITP, programare ITP, asigurare de călătorie și servicu de „mașină la schimb”. Toate polițele de asigurare încheiate prin intermediul Site-ului și Aplicației Drum bun se vor supune termenilor și condițiilor oferite de Asigurător, iar Compania nu este în niciun fel răspunzătoare legat de acestea.
4.1.2.
De asemenea, prin intermediul platformei Utilizatorul este avertizat prin alerte personalizate cu privire la termenul de valabilitate a ITP, RCA sau nevoia de schimbare a cauciucurilor. Pentru a beneficia de aceste alerte Utilizatorul trebuie să își reînnoiască polița de asigurare RCA prin intermediul platformei.
4.1.3.
Cumpărătorii se obligă să introducă în formulare date complete, corecte și conforme cu realitatea, iar Utilizatorul este unicul responsabil pentru datele introduse. Compania nu poate fi trasă la răspundere pentru neplăceri cauzate de furnizarea de către clienți a unor informații incorecte sau incomplete. Datele introduse trebuie să coincidă cu cele de pe Certificatul de Înmatriculare al vehiculului. Compania își rezervă dreptul de a nu procesa comanda plasată dacă se constată neconcordanțe între documentele primite de la cumpărător pentru emiterea polițelor de asigurare sau a documentelor care atestă serviciile achiziționate și informațiile introduse la plasarea comenzii. Cumpărătorul va putea fi contactat, iar documentele vor fi emise în aceste situații depistate doar după clarificarea situației.
4.1.4.
Cumpărătorul este de acord cu forma de comunicare prin care vânzătorul își derulează activitatea (prin email sau telefon). Momentul încheierii contractului îl constituie momentul confirmării de către Companie a livrării comenzii către Client, status ce va fi actualizat în contul Clientului. Prin finalizarea comenzii, Cumpărătorul consimte ca toate datele furnizate necesare procesului de cumpărare și livrare sunt corecte, complete și adevărate. Prin finalizarea comenzii, Cumpărătorul consimte că Vânzătorul poate să îl contacteze prin orice mijloc disponibil în orice situație în care este necesară contactarea să în vederea prestării serviciilor.
4.1.5.
Prima de asigurare se plătește în monedă LEI și nu este purtătoare de TVA. Utilizatorul nu va suporta costuri suplimentare legate de încheierea contractului de asigurare, în afară de prima de asigurare.
4.1.6.
Achitarea produselor sau serviciilor comandate se realizează prin plata online cu cardul de credit sau Apple Pay. După confirmarea comenzii Utilizatorul va fi transferat pe site-ul procesatorului de plăți online cu cardul și orice operațiune realizată de acest site este strict în responsabilitatea operatorului care deține acel site, orice răspundere a Companiei fiind exclusă.
4.2. Înscrierea și crearea unui cont
4.2.1.
Pentru înscriere pe platformă Utilizatorul oferă o serie de date cu caracter personal, precum, dar fără a se limita la: nume, prenume, adresă de e-mail, număr de telefon, locație, etc.
4.2.2.
Aceste date trebuie să fie reale și actuale. În cazul în care informațiile furnizate de către Utilizator se dovedesc false, Compania își rezervă dreptul de a opri accesul la servicii și a înceta acordul de utilizare a platformei.
4.2.3.
Toate datele cu caracter personal furnizate în vederea creării contului sau utilizării platformei sunt confidențiale și nu sunt transmise unor terțe părți. Pentru mai multe detalii referitoare la confidențialitatea datelor, prelucrarea și stocarea acestora, vă rugăm să consultați Politica de confidențialitate afișată pe platformă.
4.2.4.
Folosirea platformei și serviciile furnizate de acestea sunt rezervate persoanelor care au împlinit vârsta de 18 ani.
4.3. Contul și parola
4.3.1.
Pentru ca un Utilizator să parcurgă procesul de înregistrare, trebuie să acceseze Secțiunea ,,Creează un cont nou” și să introducă adresa de e-mail și o parolă care să conțină cel puțin 8 caractere din care cel puțin o literă mare, o literă mică, o cifră și un caracter non-alfanumeric. Ulterior, Utilizatorul va completa profilul său prin adăugarea unor informații suplimentare precum: locație, număr de telefon, poza cărții de identitate, poza permisului de conducere, adăugarea vehiculelor, detalii despre vehicule, scanare talon, etc. De asemenea, Utilizatorul se poate loga pe platformă prin înscrierea cu contul său Google/Facebook/Apple.
4.3.2.
Utilizatorul nu are dreptul să cedeze sau să vândă accesul la platformă prin contul său și nu va permite accesul altor utilizatori la contul personal. Utilizatorul este singurul responsabil pentru securitatea contului și parolei, precum și pentru orice activitate desfășurată pe platformă.
4.3.3.
În cazul în care se descoperă mai multe conturi ale aceluiași Utilizator, Compania își rezervă dreptul de a anula conturile multiple create și chiar a interzice accesul pe platformă.
4.3.4.
În cazul în care Utilizatorul a uitat parola pentru logare în cont, acesta va introduce adresa de email sau numărul de telefon pentru a primi instrucțiunile de resetare a parolei.
4.4. Termeni și Condiții privind încheierea polițelor de asigurare RCA
4.4.1.
Contractele de asigurare sunt emise în numele societăților de asigurare de către EXPLOROM IMPEX S.R.L., cu sediul în Cluj-Napoca, Calea Turzii, Nr.178, Jud. Cluj, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului sub nr. J12/1677/2014, cod de identificare fiscală RO33184619, în calitate de asistent în brokeraj al CAMPION BROKER DE ASIGURARE ȘI REASIGURARE SRL – intermediar principal în asigurări, mandatat de către societățile de asigurare, cu sediul în Ploiești, str 1 Mai, nr.2, ap.2, județ Prahova, înscrisă în Registrul Brokerilor de Asigurare nr. RBK -324/24.11.2005 și deține autorizație de funcționare nr. 3963/23.11.2005.
4.4.2.
Lansarea comenzii pe site-ul www.drumbun.ro sau în aplicație Drum Bun reprezintă acceptul Utilizatorului referitor la Politică, Termenii și Condițiile privind comercializarea electronică. Polița de asigurare este încheiată în baza datelor furnizate de către Utilizator pentru corectitudinea cărora este direct răspunzător, cererea de ofertă, oferta prezentată de societatea de asigurare, confirmarea comenzii de către Utilizator.
4.4.3.
Utilizatorul va completa cu informațiile înscrise în certificatul de înmatriculare și în cartea de identitate a vehiculului toate câmpurile din formularul online pentru cererea de ofertă, iar pe baza informațiilor furnizate, sistemul va efectua calculul primelor de asigurare de la societățile de asigurări partenere și îl va afișa pe site.
4.4.4.
Prin finalizarea comenzii Utilizatorul:
a) își exprimă acceptul cu privire la:
- prelucrarea datelor cu caracter personal
- cunoașterea și acceptarea tuturor prevederilor de utilizare a platformei și de încheiere la distanță a contractelor de asigurare
- emiterea contractului conform termenilor și condițiilor Asiguratorului
- cuantumul primei de asigurare pe care se obligă să o achite online cu cardul.
b) declară pe propria răspundere, sub sancțiunea prevăzută în Codul Penal, privind falsul în declarații, că are calitatea de proprietar asupra vehiculului pentru care solicită preluarea în asigurare, că datele și informațiile furnizate sunt reale la momentul completării cererii și că deține în original documentele doveditoare ale acestei calități (Carte de Identitate Vehicul și Certificat de înmatriculare în original, dacă este cazul, din care să rezulte în clar înscrierea dreptului său de proprietate).
4.4.5.
Termenele de livrare sunt următoarele:
a) Polița RCA se emite în timp real, după confirmarea plații și se transmite în format electronic pe email și este introdusă în contul Utilizatorului.
b) Începând cu data de 1 Iulie 2020 polițele RCA vor fi tipărite pe hârtie albă, standard, format A4. Măsura tipăririi poliței RCA (respectiv a Certificatului Carte Verde) pe hârtie albă are la bază decizia BAAR comunicată Consiliului Biroului European, care a avut această inițiativă și reprezintă o măsură de simplificare a emiterii documentului RCA.
4.4.6.Prima de asigurare se plătește în monedă LEI și nu este purtătoare de TVA. Utilizatorul nu va suporta costuri suplimentare legate de încheierea contractului de asigurare, în afară de prima de asigurare.
4.4.7.Utilizatorul/Clientul își asumă răspunderea pentru corectitudinea informațiilor furnizate în legătura cu încheierea poliței de asigurare și înțelege că orice declarație neadevărata poate duce la obligația de plată a unor diferențe de prima de asigurare și/sau anularea/rezilierea poliței de asigurare de către compania de asigurare.
4.4.8. Compania are următoarele obligații:
a) se obligă să onoreze comenzile primite conform termenilor și condițiilor de emitere și livrare
b) se obligă să depună toate eforturile necesare pentru protejarea paginii de internet și a informațiilor transmise prin utilizarea acesteia
c) în cazul în care se solicită de asigurator, are dreptul de a solicita copii ale unor documente justificative
d) are dreptul de a anula o comandă în cazul în care datele furnizate prin trimiterea formularului de comandă nu sunt corecte
e) are dreptul să anunțe asiguratul prin orice formă de comunicare (telefonic/sms/e-mail) data expirării contractului de asigurare, cât și oferta de reînnoire
4.4.9.Utilizatorul are următoarele obligații:
a) are obligația să citească integral toate documentele de informare puse la dispoziție
b) acceptă prima de asigurare afișată pe site și modalitatea de plată
c) se obligă să trimită orice document solicitat pentru emiterea poliței de asigurare și să comunice date complete, corecte și conforme cu realitatea, care să coincidă cu cele de pe Certificatul de înmatriculare al vehiculului. Utilizatorul este unicul responsabil pentru datele introduse, iar Compania nu poate fi trasă la răspundere pentru neplăceri cauzate de furnizarea de către clienți a unor informații incorecte sau incomplete
d) utilizatorul site-ului care plasează comanda trebuie să aibă minim 18 ani
e) are dreptul de a beneficia de riscurile acoperite prin polița de asigurare în conformitate cu legea și normele ASF care reglementează condițiile contractului RCA, pe care le puteți consulta, accesând linkurile următoare : Legea 132/2017, Norma ASF 20/2017
f) are dreptul de a solicita denunțarea sau rezilierea contractului numai în condițiile prevăzute în Legea 132/2017 și Normele ASF
g) alocarea absolută a comisionului se determină prin aplicarea procentului asupra primei de asigurare totală și acesta este inclus în prima totală.
4.4.10.
Conform legislației în domeniul asigurărilor, o poliță de asigurare RCA emisă nu poate fi anulată decât în cazul unor erori cuprinse în poliță, erori ce afectează valabilitatea acesteia, sau în cazul în care se face dovada că, din eroare, pentru același autovehicul și același asigurat există în vigoare o altă poliță RCA. În cazul în care Utilizatorul constată în momentul livrării sau ulterior acestui moment faptul că polița emisă de către Operator conform comenzii lansate de către Utilizator conține informații greșite, exclusiv din vina Utilizatorului care a trecut în formularul de comandă date/informații greșite, acesta poate solicita anularea poliței /rectificarea erorilor și emiterea și livrarea unei alte polițe.
4.4.11.Cumpărătorul are dreptul de a denunța unilateral contractul încheiat la distanță, în termen de 14 (paisprezece) zile calendaristice de la încheierea Contractului de Asigurare/ primirea poliței de asigurare, fără penalități și fără invocarea vreunui motiv. Solicitarea de denunțare se trimite de către Cumpărător pe adresa de e-mail: office@drumbun.ro în termenul prevăzut anterior. În cazul denunțării contractului încheiat la distanță, Cumpărătorul nu va fi obligat la cheltuieli. În termen de 30 de zile de la primirea notificării privind denunțarea contractului, Compania va rambursa prima de asigurare încasată. Dreptul de denunțare unilaterală nu se aplică în cazul asigurărilor RCA, a contractelor de asigurare pentru călătorie în străinătate odată începută perioada de asigurare, a polițelor de asigurare de călătorie și pentru bagaje sau a altor polițe de asigurare pe termen scurt cu o durată de cel mult o lună calendaristică.
4.4.12.
Pentru vehiculele care se radiază din circulație sau pentru care asiguratul transmite dreptul de proprietate în perioada de asigurare, asiguratorul este obligat să restituie asiguratului, la cererea scrisă a acestuia însoțită de documentele doveditoare, parte din prima de asigurare plătită. Prima de asigurare se restituie parțial numai în cazurile în care nu s-au plătit sau nu se datorează despăgubiri pentru evenimente produse în perioada de valabilitate a asigurării.
4.5. Termeni și Condiții privind achiziționarea rovinietei
4.5.1.
Nu se pot emite roviniete cu data de valabilitate anterioară datei de emitere.
4.5.2.
Nu se pot emite roviniete în intervalul orar 23:55 - 00:00. Emiterea și livrarea rovinietelor se va face în funcție de programul de lucru afișat pe platformă – 08.00 – 17.00 cu excepția sărbătorilor legale și doar după înregistrarea plății.
4.5.3.
Nu se pot emite roviniete decât cu cel mult 30 zile anterior datei de început a valabilității.
4.5.4.
Comanda pe care Utilizatorul o plasează este un document electronic ce intervine ca formă de comunicare între distribuitor și utilizator prin care Utilizatorul este de acord să plătească și distribuitorul este de acord să emită documentul care atestă plata utilizării rețelei de drumuri naționale (rovinietă).
4.5.5.
Prin lansarea unei comenzi electronice pe site-ul www.drumbun.ro sau în aplicație, Utilizatorul este de acord cu forma de comunicare, prin care Compania își derulează operațiunile de distribuire a rovinietei.
4.5.6.
Comanda conține date corecte și complete privind :
• vehiculele pentru care se solicită rovinieta (număr de înmatriculare, serie șasiu, naționalitatea vehiculului)
• specificațiile pentru roviniete: tipul, durata valabilității și ziua de început a perioadei de valabilitate
• datele clientului necesare pentru facturare
• tariful, care include TVA, conform legii în vigoare la data comenzii
• modalitatea de plată
4.5.7.
Prin excepția menționată de art. 16 din OUG nr. 34/2014, privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniști, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, rovinietele (taxele de utilizare a infrastructurii rutiere din România) NU pot fi returnate și nu sunt necesare prevederile speciale privind garanția și service-ul aplicat asupra produsului/ serviciului.
4.5.8.
Obligațiile Companiei:
- Distribuitorul va emite roviniete conform cu datele comenzii, dacă acestea se încadrează în condițiile de emitere roviniete, după confirmarea plății.
- Distribuitorul va pune la dispoziția utilizatorului documentul copie-client care atestă emiterea rovinietei, ca anexă la factura ce poate fi descărcată din contul utilizatorului.
- În cazul corecției numărului de înmatriculare, Distribuitorul va pune la dispoziția utilizatorului documentul copie-client care atestă corecția efectuată.
- Aceste documente vor fi transmise utilizatorului pe platformă și prin email, cu condiția ca adresa de email să fie specificată corect în profilul utilizatorului pe platformă, căsuța de email să fie accesibilă și să primească emailuri de la domeniul drumbun.ro, numărul de telefon mobil al utilizatorului înregistrat corect în cont să poată primi mesaje text; orice depinde de terțe părți în aceste canale de comunicare nu este responsabilitatea Companiei.
4.5.9.
Acceptarea de către utilizator va fi obligatorie atunci când rovinietele sunt conforme cu datele și informațiile din comandă. În cazul în care utilizatorul descoperă că rovinietele livrate nu sunt conforme specificațiilor din comanda transmisă, atunci distribuitorul va aduce la îndeplinire comanda primită pe cheltuiala lui.
4.5.10.
În cazul în care comanda a fost greșit completată de către utilizator, responsabilitatea cade în sarcina utilizatorului. Rovinieta/rovinietele nu se pot returna. În momentul transmiterii comenzii aceasta este considerată ca fiind fermă.
4.5.11.
Tariful și modalitatea de plată a tarifului de utilizare a rețelei de drumuri sunt specificate în Comandă.
4.5.12.
Tariful de utilizare a rețelei de drumuri prezentat pe platformă include TVA.
4.6. Termeni și Condiții privind taxa-pod-Fetești
4.6.1.
Înregistrarea în format electronic a tarifului de trecere se emite numai după confirmarea plății sumei.
4.6.2.
Comandă - document electronic ce intervine ca formă de comunicare între distribuitor și utilizator prin care utilizatorul este de acord să plătească și distribuitorul este de acord să emită documentul care atestă plata tarifului de pod Fetești-Cernavodă (peaj).
4.6.3.
Comanda conține date corecte și complete privind :
- vehiculele pentru care se solicită peaj (număr de înmatriculare, serie șasiu, țară de înmatriculare vehiculului)
- specificațiile pentru peaj: categoria de peaj și numărul de treceri, dacă e cazul motivul încadrării într-o categorie de peaj inferioară
- datele clientului necesare pentru facturare
4.6.4.
Tariful de trecere este stabilit în lei și include TVA.
4.6.5.
Peajul valabil nu se poate anula sau returna fiind exceptat de la dreptul de retragere menționat de art. 16 din OUG 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniști, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative.
4.7. Termeni și Condiții speciale privind asigurarea CASCO
4.7.1. În cazul contractelor încheiate la distanță (prin mijloace on-line), Asiguratul are posibilitatea ca în termen de 14 zile de la încheierea contractelor de asigurare CASCO (exclusiv înainte de data intrării în vigoare a asigurării), să solicite încetarea acestora, fără a fi necesar invocarea unui motiv, in condițiile în care nu s-au produs riscurile asigurate. În aceasta situatie, Asiguratorul va returna integral Asiguratului prima achitată, în baza cererii scrise de renuntare la poliță.
4.7.2.În cazul înstrăinării bunului asigurat pe o poliță de asigurare CASCO, contractul de asigurare încetează de drept de la data înstrăinării, dacă nu există un act adițional derogatoriu semnat de părți anterior înstrăinării. În cazul radierii autovehiculului din circulație Asiguratul poate solicita încetarea contractului. În cazul în care s-au înregistrat daune înainte de încetare, primele de asigurare pentru perioada rămasă până la expirare nu se mai restituie, iar dacă ulterior restituirii se vor aviza daune pentru perioada de valabilitate prima restituită poate fi solicitată înapoi de către Asigurător.
4.7.3.
Contractul de asigurare auto casco, prin folosirea paginii de internet poate fi încheiat de Utilizator doar dacă autovehiculul asigurat se află pe teritoriul României. În cazul încheierii contractului de asigurare auto casco, Utilizatorul este obligat să se întâlnească cu expertul pentru a efectua inspecția de risc a vehiculului asigurat în locul şi ora stabilite de comun acord, în termen de patru zile de la data încheierii contractului, înainte de intrarea în valabilitate a poliței. Expertul va stabili data împreună cu Utilizatorul pentru examinarea exactă a vehiculului înainte de a începe perioada de valabilitate a poliței de asigurare. Expertul va verifica conformitatea informaţiilor oferite de Utilizator în cererea de ofertă referitoare la autovehicul cu starea reală, în special: starea tehnică a vehiculului asigurat, documentele de provenienţă și înmatriculare ale vehiculului solicitate de Asigurător şi va realiza documentaţia fotografică necesară. Dacă expertul confirmă informaţiile oferite de Utilizator în cererea de ofertă, atunci poliţa auto casco devine activă. În cazul în care se confirmă că starea reală a vehiculului nu corespunde cu informaţiile declarate în cerere, Asiguratorul va anula contractul cu efect imediat, dacă vehiculul nu poate fi prezentat pentru examinarea expertului sau în cazul neconformităţii, despre care este vorba în fraza precedentă. Împrejurările de mai sus ţin de motivele importante stabilite în contract sau în condiţiile de asigurare.
4.8. Termene și Condiții speciale privind asigurarea de călătorie
4.8.1.În cazul contractelor încheiate la distanță (prin mijloace on-line), Asiguratul are posibilitatea ca în termen de 14 zile de la încheierea contractului de asigurare de călătorie (exclusiv înainte de data de începere a călătoriei), să solicite încetarea acestora, fără a fi necesar invocarea unui motiv, în condițiile în care nu s-au produs riscurile asigurate. În această situație, Asiguratorul va returna integral Asiguratului prima achitată, în baza cererii scrise de renunțare la poliță.
4.9 Facturare4.9.1Conform Art. 319 și Art. 292, Cod Fiscal, sunt scutite de emiterea facturii operațiunile de asigurare și/sau de reasigurare, precum și prestările de servicii în legătură cu operațiunile de asigurare și/sau de reasigurare efectuate de persoanele impozabile care intermediază astfel de operațiuni. Prin urmare, pentru polițele de asigurare comercializate prin Site-ul și aplicația Drum Bun nu se vor emite facturi, polițele reprezentând documentul de plată care se va înregistra în contabilitatea cumpărătorilor, persoane juridice.
4.9.2
Toate Polițele de asigurare și dovezile achitării taxelor de drum sunt accesibile Utilizatorului doar în variantă electronică și pot fi achitate doar prin intermediul cardului bancar.